گوجه فرنگی محافظ در برابر بیماری قلبی و عروقی

تحقیقات مشخص شده در این مقاله مروری، مزایای سلامتی بالقوه مرتبط با رژیم غذایی غنی شده با گوجه فرنگی و محصولات گوجه فرنگی را مورد بحث قرار می دهد.

این شامل جزئیات مطالعات قبلی در مورد بررسی خواص ضد سرطانی گوجه فرنگی، محافظت در برابر بیماری های قلبی عروقی و عصبی و دیابت، حفظ میکروبیوم سالم روده، و بهبود سلامت گل رز آبی پوست، باروری، پاسخ ایمنی و بازیابی ورزش است.

بخش‌های خاص یک میوه گوجه‌فرنگی که به این فواید سلامتی کمک می‌کند نیز مشخص شده است. مضرات بالقوه رژیم غذایی غنی از گوجه فرنگی، به ویژه مصرف مکمل های حاوی ترکیبات موجود در چگالی جیوه گوجه فرنگی، مانند لیکوپن، به تفصیل بیان شده است.

این بررسی همچنین به این موضوع می‌پردازد که چگونه کشت گیاهان گوجه‌فرنگی می‌تواند بر ارزش غذایی میوه‌های برداشت‌شده تأثیر بگذارد.

شرایط مختلف رشد محیطی مانند شدت نور، محیط رشد و دما بر حسب تاثیری که بر کیفیت میوه، محتوای مواد مغذی آن دارند و در نتیجه مزایای بالقوه سلامتی حاصل از خوردن میوه توضیح داده می‌شوند.

بخش اول شرح مفصلی از تکنیک‌های باغبانی ارائه می‌دهد که می‌تواند بر کیفیت میوه و خواص تغذیه‌ای آن، از جمله در دسترس بودن آب، شدت نور، دما، و محیط رشد تأثیر بگذارد.

بخش بعدی اطلاعاتی در مورد اجزای گوجه فرنگی که احتمالاً به اثرات سلامتی آن کمک می کند، ارائه می دهد.

سپس بررسی برخی از مزایای سلامتی مرتبط با خواص شیره انگور برای کودکان مصرف گوجه فرنگی، از جمله خواص ضد سرطانی، بیماری های قلبی عروقی و عصبی و سلامت پوست را شرح می دهد.

این بررسی همچنین تاثیر گوجه فرنگی بر میکروبیوم روده و فواید سلامت مرتبط با آن، از جمله کاهش خطر بیماری های التهابی روده را مورد بحث قرار می دهد.

سایر فواید سلامتی خوردن گوجه فرنگی نیز در رابطه با تأثیرات بر دیابت، پاسخ ایمنی، بازیابی ورزش و باروری مورد بحث قرار گرفته است. در نهایت، این بررسی همچنین به اثرات منفی که می تواند گوجه فرنگی امروز در نتیجه مصرف بیش از حد محصولات گوجه فرنگی و مکمل های لیکوپن رخ دهد، می پردازد.

  • منابع:
    1. An Extensive Review of the Associated Health Impacts of Tomatoes
  • تبلیغات: 
    1. کنجکاوی شخصی در یک سایت که منجر به سرمایه داری او شد
    2. فردی که در زیر آب زندگی می کند!
    3. روسری ها بهترین پوشش برای خانم ها و دختران است
    4. از یک تفنک منگه برای کنار رومبلی استفاده کنید