پارچه جیر که جان سگ های نگهبان را نجات داد

مخمل پارچه ای نرم و براق است که معمولاً در لباس های صمیمی، اثاثه یا لوازم داخلی و سایر کاربردهای نساجی استفاده می شود.
با توجه به گران بودن تولید منسوجات مخملی در گذشته این پارچه جیر اغلب با اشراف مرتبط است.
اگرچه بیشتر انواع مخمل مدرن با مواد مصنوعی ارزان تقلب شده است، این پارچه منحصر به فرد یکی از براق ترین و نرم ترین مواد ساخته شده توسط بشر است که تا کنون مهندسی شده است.
اولین اشاره ثبت شده از پارچه داکرون مربوط به قرن چهاردهم است و دانشمندان گذشته بیشتر بر این باور بودند که این منسوجات در اصل در شرق آسیا قبل از راه یافتن به جاده ابریشم به اروپا تولید شده است.
اشکال سنتی مخمل با ابریشم خالص ساخته می شد که باعث محبوبیت فوق العاده آنها شد.
ابریشم آسیایی قبلاً بسیار نرم بود، اما فرآیندهای تولید منحصربه‌فرد مورد استفاده برای ساخت پارچه شمعی ، ماده‌ای مجلل و مجلل‌تر از سایر محصولات ابریشم به دست می‌آورد.
تا زمانی که مخمل در دوران رنسانس در اروپا محبوبیت پیدا کرد، این پارچه کاپشن معمولاً در خاورمیانه استفاده می شد. به عنوان مثال، سوابق بسیاری از تمدن های واقع در مرزهای عراق و ایران امروزی نشان می دهد که مخمل پارچه مورد علاقه خانواده سلطنتی منطقه بوده است.
هنگامی که ماشین بافندگی اختراع شد، تولید مخمل بسیار ارزان تر شد و توسعه پارچه های مصنوعی که تا حدودی به خواص ابریشم نزدیک بود، سرانجام شگفتی های مخمل را حتی به پایین ترین رده های جامعه رساند.
در حالی که مخمل امروزی ممکن است به اندازه مخمل گذشته خالص یا عجیب نباشد، اما به عنوان ماده ای برای پرده، پتو، حیوانات عروسکی و سایر محصولاتی که قرار است تا حد امکان نرم و نوازش شوند، ارزشمند باقی می ماند.
  • منابع:
    1. What is Velvet Fabric: Properties, How its Made and Where
  • تبلیغات: 
    1. اهمیت پوشیدن گوشواره از زبان زلیخا
    2. موفقترین چهره اقتصادی را مشاهده نمایید!
    3. نیازهای خوراک و غذایی سبب افزایش تولید کود مرغی
    4. درمان سرطان پروستات پس از سرطان ریه با خوردن انار