میلگرد حرارتی سقف تیرچه بلوک شما را از زلزله نجات می دهد

معمولاً میلگرد حرارتی سقف تیرچه بلوک فولادی ضد زنگ با نفوذپذیری مغناطیسی کم موجود است و گاهی اوقات برای جلوگیری از مسائل تداخل مغناطیسی استفاده می شود.

فولاد تقویت‌کننده نیز می‌تواند در اثر ضربه‌هایی مانند زلزله جابجا شده و منجر به شکست سازه شود. نمونه بارز این ریزش پل راهرو خیابان Cypress در اوکلند، کالیفرنیا در نتیجه زمین لرزه لوما پریتا در سال 1989 است.

که باعث مرگ 42 نفر شد. لرزش زمین لرزه باعث ترکیدن میلگردها از بتن و سگک شد. طرح های ساختمانی به روز شده، از جمله میلگردهای محیطی بیشتر، می توانند این نوع خرابی را برطرف کنند.

اندازه‌های میله ایالات متحده/امپریال قطر را در واحدهای 1/8 اینچ (3.2 میلی‌متر) برای اندازه‌های میله #2 تا #8 می‌دهند، به طوری که قطر #8 = 8 ⁄ 8 اینچ = 1 اینچ (25 میلی‌متر) است.

هیچ اندازه نوار کسری در این سیستم وجود ندارد. نماد “#” علامت عدد را نشان می دهد و بنابراین “#6” به عنوان “شماره شش” خوانده می شود. استفاده از علامت “#” برای اندازه های ایالات متحده مرسوم است.

اما “خیر”. گاهی اوقات به جای آن استفاده می شود. در معاملات، میلگرد با استفاده از قطر میلگرد به عنوان توصیفگر شناخته می شود، مانند “چهار میله” برای میلگرد که چهار هشتم (یا یک دوم) اینچ است.

میلگرد

سطح مقطع یک میله، همانطور که توسط πr ² نشان داده شده است، برابر با (اندازه میله / 9.027)² است که تقریباً برابر با (اندازه میله / 9) مربع اینچ مربع است. به عنوان مثال، مساحت نوار #8 (8/9)² = 0.79 اینچ مربع است.

اندازه‌های میله‌ای بزرگ‌تر از # 8 از قانون 1⁄8 اینچ پیروی می‌کنند و به دلیل قراردادهای تاریخی از اندازه‌های #12-13 و #15-17 صرفنظر می‌کنند. در ساخت میلگردهای بتنی اولیه 1 اینچ و بزرگتر فقط در مقاطع مربعی موجود بود.

و هنگامی که میلگردهای گرد تغییر شکل یافته با فرمت بزرگ در حدود سال 1957 در دسترس قرار گرفت  صنعت آنها را تولید کرد تا سطح مقطعی معادل اندازه میله های مربع استاندارد را فراهم کند. استفاده شده.

قطر شکل گرد معادل با فرمت بزرگ به نزدیکترین 1 ⁄ 8 اینچ گرد می شود تا اندازه میله را فراهم کند. به عنوان مثال، میله شماره 9 دارای سطح مقطع 1.00 اینچ مربع (6.5 سانتی متر مربع) است.

و بنابراین قطر 1.128 اینچ (28.7 میلی متر) است. اندازه های #10، #11، #14 و #18 به ترتیب با میله های مربعی 1 1 ⁄ 8 اینچ، 1 1 ⁄ 4 ، 1 1 ⁄ 2 و 2 اینچ مطابقت دارند.

اندازه های کوچکتر از #3 دیگر به عنوان اندازه های استاندارد شناخته نمی شوند. اینها معمولاً به عنوان فولاد میله ای گرد ساده تولید می شوند، اما می توانند با تغییر شکل ساخته شوند.

اندازه های کوچکتر از #3 معمولاً به عنوان محصولات “سیم” نامیده می شوند و نه “نوار” و با قطر اسمی یا شماره سیم آنها مشخص می شوند. میله های شماره 2 اغلب به طور غیر رسمی “میله مداد” نامیده می شوند.

زیرا اندازه آنها تقریباً به اندازه یک مداد است هنگامی که میلگرد با اندازه ایالات متحده امپریال در پروژه هایی با واحدهای متریک استفاده می شود، اندازه متریک معادل معمولاً به عنوان قطر اسمی گرد .