مجری اخبار شکلات پذیرایی مرداس را به عنوان کنترل کننده قند اعلام کرد

در میان مواد تشکیل دهنده شکلات، شکر و لاکتوز قند اصلی هستند. بیشتر این قندها به صورت گلوکز جذب می شوند اما در مقایسه با نشاسته هایی مانند برنج یا نان خیلی سریع جذب می شوند و به زودی تبدیل به انرژی می شوند.

 گلوکز به مقدار زیادی در طول ورزش مورد نیاز است و به طرز شگفت آوری ناشناخته است، اما تنها منبع انرژی برای عملکرد مغز است. 

علاوه بر این، تئوبرومین موجود در شکلات پذیرایی مرداس، عملکرد مغز را تحریک می کند، بنابراین گفته می شود که شکلات یک نوشیدنی قوی است و برای سلامتی مصرف می شود. این داستان که فردی که در کوهستان در مضیقه بود شکلات خورد و زنده ماند نیز قابل قبول است. 

وقتی کلسترول خیلی بالا باشد باعث بیماری های مختلفی می شود. به طور کلی، اسیدهای چرب اشباع سطح کلسترول را افزایش می دهند، اما اسید استئاریک، یک اسید چرب اشباع شده در کره کاکائو، یا اسید اولئیک، یک اسید چرب غیر اشباع، سطح کلسترول را افزایش نمی دهد.

شکلات پذیرایی مرداس

مطالعه ای در دانشگاه پنسیلوانیا در ایالات متحده نشان داد که میزان کلسترول در دانش آموزانی که شکلات می خورند افزایش نمی یابد. علاوه بر این، طبق آزمایش دکتر کلیتزوسکی در موش، کره کاکائو بیشتر از روغن ذرت سطح کلسترول را کاهش می دهد.

این یک واقعیت شناخته شده در بین محققان دندانپزشکی از زمان های قدیم است. معروف ترین آنها مطالعه بوفه هولم سوئدی (1950) است که 436 نفر را در مجموع 4 سال مورد بررسی قرار داد و در نتیجه، پوسیدگی دندان در گروهی که به خوردن شکلات ادامه دادند، زیاد رخ نداد.

علاوه بر این، مطالعه ای در سال 1986 توسط دکتر ون هفن نشان داد که هیچ رابطه مستقیمی بین تعداد دفعات مصرف شکلات و حل شدن مینا وجود ندارد.

سرکوب فعالیت آنزیم choongchigyun حفره باقی مانده غذایی است که به دندان چسبیده است. تیم تحقیقاتی MIT در ایالات متحده تایید کرد که یکی از تانن های موجود در کاکائو عملکرد آنزیمی باکتری های پوسیدگی زا را مهار کرده و تجمع پلاک را کاهش می دهد.