عسل گون درجه یک موجب افزایش قد در کودکان زیر 8 سال می شود

برخی می گویند عسل به اندازه قند ناسالم است. برخی دیگر عسل را به عنوان یک معجزه درمان بیماری های مختلف می ستایند.

واقعاً چه چیزی درست است و چه چیزی را باید در نظر گرفت؟ آیا نوع عسل نقشی دارد؟ تحقیقات تعدادی از حقایق را ارائه می دهد که به پاسخ به این سؤالات کمک می کند.

یک زیست شناس واجد شرایط مطالعات متعددی را در مورد این موضوع برای ما بررسی کرده است و بینش هایی را در مورد وضعیت فعلی علم در مورد موضوع عسل و سلامت ارائه می دهد.

تک گلی عسل گون درجه یک تک گل حداقل 51 درصد از یک گونه گیاهی است. به همین دلیل به آن عسل تک رقمی یا تک رقمی نیز می گویندتعیین شده است. روش های مختلفی برای زنبورداران برای تهیه عسل تک رقمی وجود دارد.

عسل گون درجه یک

آنها می توانند محل کندوهای خود را به گونه ای انتخاب کنند که گیاه مورد نظر تقریباً منحصراً در منطقه رشد کند. هنگامی که عرضه یک گونه گیاهی به اندازه کافی فراوان باشد، زنبورها تمایل دارند به یک نوع گل متعهد شوند.

عسل شکوفه حتی بیش از 51 درصد خالص است. به عنوان مثال، در مزارع بزرگ کلزا در کشت تک محصولی این چنین است.

بنابراین تمایل به عسل تک رقمی کلزا اغلب از کشت های تک گیاهی حمایت می کند که برای محیط زیست مشکل ساز هستند. از سوی دیگر، عسل تک گل از گیاهانی که به طور طبیعی در مکان های خاصی به وفور یافت می شود، بی ضرر است.

علاوه بر این، زنبورداران می توانند از زمان های مختلف گلدهی گونه های گیاهی مربوطه استفاده کنند. درختان مانوکا و کانوکا در نیوزلند اغلب در نزدیکی یکدیگر رشد می کنند.

از آنجایی که درخت مانوکا زودتر از درخت کانوکا شکوفا می شود، زنبورداران به راحتی می توانند عسل را قبل از شکوفه دادن درخت کانوکا برداشت کنند. با این حال، در بسیاری از موارد دیگر، عسل چند گل از گونه های مختلف گیاهی به صراحت مورد نظر است.

نیز گفته می شودبه این دلیل که زنبورها از شهد گونه های مختلف گیاهی برای تولید آن استفاده می کنند. بنابراین اغلب با محیط زیست سازگارتر است و به دلیل ترکیبات متنوع تر، حتی می تواند سالم تر باشد.

این تنوع طعم عسل را نیز هیجان انگیزتر و جالب تر می کند. اصولاً همه عسل های شکوفه چند گل با یکدیگر متفاوت هستند که باعث می شود طیف عسل ها متنوع تر شود.

زنبورداران معمولاً به خوبی می دانند که شهد موجود در عسل آنها از کدام گونه گیاهی می آید. پس از همه، آنها گیاهان را می دانند که در کجا قرار دارند و چه زمانی شکوفا می شوند.

اگر یک گونه گیاهی به‌خوبی نشان داده شود، زنبورداران معمولاً این را روی عسل خود نشان می‌دهند. علاوه بر این، اطلاعاتی مانند «لباس اولیه» یا «لباس تابستانی» یافت می شود که نشان دهنده دوره گلدهی است.