سیب درختی در مشهد که برای پخت خمیر پیتزا استفاده می شود

سیب یک میوه سرد زمستانی است که معمولا در سراسر جهان خورده می شود. با افکت اندازه مناسب میوه دارای رنگ های زیبا، پوست نازک، گوشت ترد، طعم شیرین یا ترش است. 

محبوب برای خوردن به عنوان میوه تازه و تبدیل به آب میوه، مربا، ژله و غیره می شود.

 سیب درختی در مشهد از 2 منبع می آیند:
1. سیب هایی که در این کشور رشد می کنند. این سیب ظاهر قابل توجهی خواهد داشت که به اندازه میوه بزرگ و کاملا گرد در سراسر میوه است. رنگ پوسته میوه روشن است. 
2. سیب وارداتی از خارج که بیشتر آنها از کشورهای اروپایی وارد می شود.  از چین دارای رنگ پوست روشن است. پوست میوه براق است. ته میوه کوچک است. اندازه میوه فشرده اما انواعی وجود دارد که شبیه سیب مشهدی است، مانند برخی از انواع وارداتی از چین.

توزیع
سیب چوبی قدیمی است که از دوران ماقبل تاریخ وجود داشته است. که به عنوان یک نوع درخت میوه زمستانی طبقه بندی می شود در ایران امروز از دریای خزر سرچشمه گرفته است.

 حوزه رودخانه دجله-فرات که عراق امروزی است. و به کشورهای رشته کوه های قفقاز مانند آذربایجان گسترش یافت قبل از گسترش به اروپا و بعداً از اروپا به ایالات متحده رسید. 

به تدریج در سراسر جهان تا به امروز گسترش یافته است در تایلند فقط در مناطق کوهستانی مرتفع مانند چیانگ رای و چیانگ مای می توان کشت کرد.

سیب کروی شکل هستند. در قطب و ته میوه گودی یا کمی گرد وجود دارد.میوه بسته به گونه دارای رنگ های زیادی می باشد.اندازه میوه حدودا 5 می باشد. 

پوست آن بسیار نازک است، حدود 0.1-0.2 میلی متر با میوه مجاور. پالپ بسیار غلیظ است. گوشت آن زرد نرم است. این ماسه ریز، بافت ترد، طعم شیرین و ترش است. 

قسمت میانی میوه جایی است که دانه در آن قرار دارد. دارای 3-5 حفره هوا و 5-10 دانه/میوه وارد شده است.

دانه های سیب کوچک هستند هر دو انتها نوک تیز هستند. پوسته سخت است. رنگ پوست آن قهوه ای مایل به سیاه است. هنگام جویدن طعم آن تلخ است.