سالنامه سیمی + قیمت خرید فروش

در زندگی روزمره امروز نوشتن خاطره جزء لاینفکی از زندگانی است. یکی از بهترین وسایل برای این کار سالنامه ها هستند. اما تفاوت قیمت خرید سالنامه سیمی و ته دوخت و فنری در چیست؟

سالنامه سیمی + قیمت خرید فروش

سالنامه سیمی

سالنامه سیمی طبق فرهنگ نامه معین سالنامه به دفتری گفته می‌شود که وقایع سال در آن نوشته می‌شود و منتشر می‌شود.

در گذشته در سرزمینمان به سالنامه گاه شمار گفته می‌شده است. بیشترین مقدار کتیبه و گاه شمار در تاریخ متعلق به میان رودان( بین النهرین) است، بنابراین ایرانیان از اولین اقوامی هستند که با گاه شماری آشنا هستند. در گاه شمار ایرانیان هر سال ۳۶۰ روز داشته است.

نوشتن سالنامه در ایران با مشکلات زیادی برای محققان همراه بوده است زیرا بر خلاف اروپاییان و آمریکاییان که با یک مبدأ و تاریخ کار میکردند محققان ایرانی ناگزیر بودند با دو تاریخ هجری و شمسی کار کنند که این خود پیچیدگی هایی به همراه داشت.

سه تا از مشهورترین گاه‌شمار و سالنامه های ایرانی قدیمی عبارتند از: مجوس و مغان، اوستایی قدیم، فرس قدیم(هخامنشی).

نخستین سالنامه رسمی ایران در سال ۱۲۹۰ هجری شمسی به دستور مشیرالدوله حاج میرزا حسین قزوینی ملقب به سپهسالار صدراعظم وقت و با مدیریت محمدحسن صنیع الدوله انتشار یافت.

سررسید یا سالنامه در واقع به دفتر یا کتابی گفته میشود که هر روز از سال در آن کاغذی دارد. سررسیدها عموماً علاوه بر مشخص کردن روزهای سال بر اساس اطلاعاتی که می‌دهند شامل موضوعات مذهبی، سیاسی، تاریخی، ورزشی، زندگینامه بزرگان،… است.

سالنامه ها به خاطر کارکردهای فراوان با استقبال مردم مواجه شده است از این رو بسیاری از صاحبان کسب و کار با سفارش خصوصی سالنامه برای کسب و کارشان و درج تبلیغات و خصوصیات کسب و کارشان در سالنامه ها و هدیه دادن آن به دیگران به راحتی کسب و کارشان را تبلیغ می‌کنند.

یکی از عوامل مهم در خرید سررسید و سالنامه سایز آنها است. سالنامه ها یا سایزهای متفاوتی در بازار عرضه میشود که ما چندتا از سایزهای رایج و استاندارد را که با اقبال زیادی هم در بازار همراه بوده است را با شما در میان می گذاریم:

۱.سررسید پالتویی: سایز این سررسید ۱۷*۱۲ همراه است اما گاه طول آن تا ۲۲ سانتیمتر نیز می‌رسد.

۲. سررسید خشتی: این سررسیدها اندازه های مربعی دارند و در ابعاد۱۶*۱۶، ۱۴*۱۴، ۲۱*۲۱*، ۱۷*۱۷ در یازار موجود است.

۳. سررسید جیبی: این سررسید نیز در ابعاد مختلفی موجود است اما پرطرفدارترین آن دارای ابعاد ۱۵*۱۰ است.

۴. سررسید رحلی و یا سر سید مدیران: این نوع سررسید که بسیار مورد پسند مدیران است در دو اندازه در بازار عرضه می‌شود یکی از آنها با نام رحلی کوچک است که برگه هایش اندازه کاغذ A4 است و دیگری نیز با نام رحلی بزرگ شناخته شده است که ابعادش۲۴*۳۴ است.

۵.سررسید رقعی: این سررسید نیز به اندازه کاغذ A5 هست و اندازه آن ۱۵*۲۱ است.

۶. سررسید وزیری: این سررسید که رایج‌ترین سررسید در بازار است و بسیار پرطرفدار است ابعادش با ۲۴*۱۷ برابر است.

یکی دیگر از معیارهای خرید سررسید جنس جلد سررسیدها هستند. جلد سررسیدها از چندین جنس معمولاً ساخته می‌شوند:

۱. یکی از جنس‌های رایج برای سررسیدها گالینگور هستند، این سررسید ها از رنگ، کاغذ و مواد پلاستیکی تشکیل می‌شوند و رنگ ها و کیفیت های بسیار گوناگونی دارند و برای انتخاب گزینه‌های متنوعی پیش روی شما قرار میگیرد.

۲. نوع دیگری از سررسیدها که در بازار هستند، سررسیدهای سلفونی هستند این نوع از سررسیدها که عموماً جنس جلد آنها گلاسه است و با سلفون روی گلاسه ها پوشیده شده است در دو حالت مات و براق در بازار یافت می‌شوند و می‌توان روی آن را با یووی و طلاکوب طرح زد.

۳. نوع دیگری از سررسیدها، سررسید های چرمی هستند سررسید فوق الذکر جلدی چرمی دارند و با توجه به قیمت‌های متفاوت چرم مصنوعی و طبیعی قیمتهای سررسید هایشان نیز متفاوت است.

۴. سررسیدهایی با جنس ترمو نوع دیگری از سررسیدهای چرمی هستند این نوع چرم بسیار مرغوب است، باید خاطر نشان کرد این نوع چرم در زمان حکاکی تغییر رنگ می‌دهند.

۵. یکی از گرانترین سررسیدها سررسیدهای ارگانایزر هستند. سالنامه های ارگانایزر هم چرم هستند اما از سررسیدهای ترمو کیفیت بهتری دارند و به طبع آن قیمتشان نیز بیشتر است.

یکی دیگر از ملاک‌های تقسیمات سررسیدها تقسیم بر اساس نحوه روزشماری است. بر این اساس سررسیدها به چند دسته تقسیم می‌شوند:

۱. سررسید های روزشمار که هر روز هفته در یکی از صفحات جای دارد و در ابعاد بزرگ است و بسیار مناسب برای خاطره نویسی هستند، سررسید های روزشمار به درد افرادی که به دنبال سررسید های کوچک و جیبی هستند نمی‌خورد.

۲. سررسید های دیگری، سررسید های پنجشنبه و جمعه یکی هستند، این سالنامه ها بسیار رایج هستند و از آن جهت که پنجشنبه و جمعه بیشتر ارگانها تعطیل هستند و این دو روز شاید با قرار ملاقات و یا اتفاق خاصی همراه نباشد پس این دو روز نیز در یک ورق جایگذاری شده اند.

۳. سررسید بعدی سررسید های دو روز یکی هستند گرچه این نوع از سررسیدها فضای کمتری دارند اما همچنان برای ثبت وقایع مهم و قرار ملاقات ها بسیار مناسب هستند.

۴. نوع چهارم این سررسیدها، سررسید های هفته شمار هستند، سررسید های هفته شمار هر هفته در یک صفحه جایگذاری شده اند و برای نوشتن وقایع مهم و قرار ملاقات ها مناسب هستند. مزیت این نوع از سررسیدها کوچک و جیبی بودن آنهاست.

۵. سررسید های هفته در دو صفحه نوع دیگری از سررسیدها هستند این نوع از سررسیدها شنبه تا دوشنبه را در یک صفحه و سه‌شنبه تا جمعه را در صفحه ای دیگر جای داده است. این نوع از سررسید نیز جیبی هستند.

۶. سررسید های ماه شمار نوع دیگری از سررسیدها هستند، سالنامه‌های ماه شمار جنبه تقویمی دارند و برای ثبت وقایع مناسب نیستند. مطمئنا خیلی از این تقویمها را بر دیوارها و یا حتی روی میزها دیده‌ایم.

نوع دیگری از تقسیم بندی سررسیدها بر اساس نوع چسب جلد است:

سالنامه های سیمی: در این روش از سیم‌های فلزی و با پلاستیکی استفاده می‌شود، در این روش برگه زدن راحت‌تر صورت می‌گیرد اما حجم سالنامه بیشتر می‌شود.

سالنامه های کلاسوری: در این روش بیشتر از حلقه‌های پلاستیکی استفاده می‌شود. این حلقه ها قابلیت باز و بسته شدن دارند و می‌توان کاغذها را از آن جدا کرد، همین امر سبب می‌شود که این سالنامه‌ها از باقی سالنامه‌ها حجم بیشتری داشته باشند.

ته دوخت: این روش یکی از پرکاربردترین ها و قدیمی‌ترین ها است. در این روش کاغذهای سالنامه را به چند دسته تقسیم کرده و هر دسته را دوخته و سپس دسته ها را به هم وصل می‌شود.

این شیوه حجم کمتر و دوام بالاتری نیز دارد.

سالنامه سیمی تهران

سالنامه سیمی تهران

یکی از بهترین جاها برای خرید سالنامه های سیمی و باقی سالنامه ها در تهران،در پشت مسجد امام بازار بزرگ تهران است که راسته بزرگ لوازم التحریری ها است. جایی که قدم زدن در آن سرشار از کلی حس خوب است. در این راسته می‌توان لوازم التحریر را با قیمت مناسب تهیه کرد.

اگر حوصله شلوغی بازار را ندارید پیشنهاد می‌کنم که سری به خیابان انقلاب تهران بزنید که پر از شگفتانه های فراوان است.

سالنامه سیمی جدید

سالنامه سیمی جدید اگر گذرتان به بازار لوازم التحریری ها افتاده باشد مطمئناً در بخش سالنامه ها نگاهتان به دفترهایی زیبا خورده است که با کمی ورق زدن شگفت زده می‌شوید، این دفاتر جدید با جلدهای پر از طرح های زیبا در واقع سالنامه های جدید هستند که جنس جلدشان از پارچه و فوم است.

سالنامه سیمی جیبی

سالنامه سیمی جیبی سالنامه های سیمی جیبی که به آنها تقویم جیبی هم گفته می‌شود در اندازه های ۱۰*۱۵ و یا ۸*۵ هم در بازار یافت می‌شود.

اگر جزو افرادی هستید که کار پر تحرکی دارید و نیاز به این هست که سبک سفر کنید سالنامه های جیبی یکی از بهترین گزینه ها برای ثبت وقایع تان و یادداشت برداری است.