زنی با روغن موتور ضد یخ توانست غذایی با طعمی عالی درست کند

ضد یخ که به عنوان ضد یخ نیز شناخته می شود، نقطه انجماد مایع را کاهش می دهد و در نتیجه از یخ زدن مایع جلوگیری می کند.

الکل های موجود در ضد یخ مانند اتانول، اتیلن گلیکول، پروپیلن گلیکول یا گلیسیرین مسئول هستند. تقریباً هر ضد یخ حاوی مواد افزودنی اضافی است. اینها مواد افزودنی برای بهبود خواص عامل هستند.

روغن موتور ضد یخ در مایع خنک کننده اهمیت ویژه ای دارد زیرا از آسیب به سیستم خنک کننده (رادیاتور، پمپ آب، کانال های خنک کننده)، خوردگی و کاویتاسیون جلوگیری می کند.

کاویتاسیون به ویژه می تواند آسیب جدی ایجاد کند. این شکل گیری و متلاشی شدن ناگهانی حباب های بخار کوچک در آب خنک کننده است.

افزایش سریع و آزاد شدن فشار، انفجارهای کوچکی را ایجاد می کند که می تواند منجر به جدا شدن قطعات فلزی در سیستم خنک کننده یا پارگی پمپ خنک کننده شود.

هنگامی که آب یخ می زند، مولکول های آب کند می شوند و باعث می شوند که مولکول ها یک شبکه سفت و سخت تشکیل دهند.

این امر ساختارهای کریستالی مانند را تضمین می کند، مانند آنچه که از یخ زدگی در شیشه های پنجره شناخته می شود. هنگامی که الکل به آب اضافه می شود، مجموعه سفت شکسته می شود و باید یک شبکه دو فلزی جدید تشکیل شود.

با این حال، این فقط در دماهای بسیار پایین تر اتفاق می افتد. بنابراین ضد یخ می تواند نقطه انجماد را تا منفی 52 درجه سانتیگراد کاهش دهد. این مربوط به نسبت اختلاط دو قسمت ضد یخ و یک قسمت آب (2:1) است.

با این حال، نسبت 1:1 ایده آل در نظر گرفته می شود. این تقریباً با محافظت در برابر سرما تا منفی 36 درجه سانتیگراد مطابقت دارد.همانطور که از نام آن پیداست، مایع خنک کننده در رادیاتور خودرو قرار دارد و از گرم شدن بیش از حد موتور جلوگیری می کند.

تا حد زیادی از آب تشکیل شده است. ضدیخ افزودنی است که به خنک کننده اضافه می شود تا نقطه انجماد آن کاهش یابد. علاوه بر ضد یخ، تعدادی افزودنی دیگر نیز وجود دارد که می توان به مایع خنک کننده اضافه کرد.

با این حال، به طور معمول، تمام مواد افزودنی مورد نیاز (برای عملکرد عادی خودرو) در ضد یخ تجاری موجود است. برای دستیابی به بهترین عملکرد ممکن سیستم خنک کننده، حفظ نسبت اختلاط صحیح ضد یخ و خنک کننده مهم است.