روغن سویا 20 لیتری موجب بهبود هورمون های تنظیم کننده اشتهاست

سویا از دیرباز توسط متخصصان تغذیه و متخصصان تغذیه بالینی به عنوان منبع غنی پروتئین در نظر گرفته شده است.

روغن سویا 20 لیتری حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری و ریز مغذی ها (ویتامین ها و مواد معدنی) و همچنین کلسیم، آهن، منیزیم، منگنز، فسفر، پتاسیم است.

حاوی ویتامین های B1، B2، B3، B5، B6، B9، C و روی است. ترکیب این مواد مغذی بسته به استفاده و آماده سازی آن متفاوت است، اما بیشتر در ادامه (یک غذای ژاپنی تهیه شده از سویای تازه)، شیر سویا، توفو و تمپه یافت می شود.

علیرغم مزایای سلامتی دانه سویا، اطلاعات غلط و افسانه ها در مورد “خطرات” سویا امروزه در همه جا وجود دارد. در این مقاله چند مورد از این افسانه ها را به تفصیل توضیح خواهم داد.

روغن سویا 20 لیتری

بیشترین مصرف سویای GMO در دامداری ها چه در آمریکا و چه در سراسر جهان است که به کشتارگاه ها و گاوداری ها ارسال می شود.

 تراریخته‌ها ارگانیسم‌های اصلاح‌شده ژنتیکی هستند و خطر بزرگی برای مصرف انسان به شمار می‌روند، اما GMOs در اکثر کشورهای اروپایی ممنوع است.

در نتیجه داده های قطعی به دست آمده توسط مطالعات طولانی، می توان گفت که GMO هیچ فایده ای برای انسان ندارد، اما GMO ها در بیشتر وعده های غذایی ما ظاهر می شوند.

سویا یکی از محصولاتی است که دارای بیشترین GMO است. امروزه 81 درصد سویا GMO است و 85 درصد از این سویاهای تراریخته برای تغذیه دام استفاده می شود.

این سویای GMO به عنوان منبع غنی پروتئین برای حیوانات استفاده می شود و متأسفانه به طور معجزه آسایی در مزارع لبنیات یا کشتارگاه ها تبخیر نمی شود.

در حالی که بیشتر دانه های سویا GMO هستند، این بدان معنا نیست که تمام دانه های سویا GMO هستند. توفو، شیر سویا و تمپه که پرمصرف ترین فرآورده های سویا به طور مستقیم توسط مردم هستند، محصولات غیر تراریخته هستند و روی بسته بندی محصول درج شده است که فاقد GMO هستند.